Akamai Appoints Scott Lovett As Senior Vice President, Global Web Sales

Former EVP, Global Sales and Operations of McAfee Brings Over Two Decades of Go-To-Market Strategy and Execution Expertise for World Class Sales Organizations

Akamai Technologies, Inc. (NASDAQ: AKAM), the world’s largest and most trusted cloud delivery platform, today announced the appointment of Scott Lovett as Senior Vice President, Global Web Sales.

Lovett will lead Akamai’s go-to-market strategy and execution for all of aspects of the company’s web performance, security and enterprise businesses, and will report to Rick McConnell, President and General Manager of Akamai’s Web Division.

“Scott brings to Akamai a tremendous track record as a proven leader in growing world class sales organizations,” said McConnell. “In addition, we believe Scott’s extensive security sales background aligns perfectly to one of our most significant growth areas.”

Lovett was most recently Executive Vice President of Global Sales and Operations at McAfee, where he was responsible for defining and executing on McAfee's go-to-market strategy with a focus on transforming the way customers think about security and the attack continuum. Prior to joining McAfee, Lovett spent 20 years at Cisco in sales leadership roles, including serving as Vice President of Cisco’s Worldwide Security Sales, where he created a comprehensive approach to go-to-market strategy and execution.

“Very rarely do you come across an organization where innovation translates rapidly to significant customer value,” said Lovett. “This is an amazing time to join Akamai and to help unlock the unparalleled scale of its secure cloud delivery platform and breadth of its product portfolio on behalf of customers worldwide.”

Lovett speaks frequently to professional and educational groups, and he actively serves on advisory boards for several prominent technology companies.

Como la plataforma de distribución en la nube más fiable y más grande del mundo, Akamai facilita a sus clientes la posibilidad de ofrecer la mejor experiencia digital y la más segura en cualquier dispositivo, momento y lugar. La plataforma distribuida por todo el mundo de Akamai ofrece un soporte inigualable basado en más de 200 000 servidores de 130 países, que proporciona a los clientes un rendimiento y una protección impecables frente a las amenazas. La cartera de soluciones de rendimiento web y móvil, seguridad en la nube, acceso empresarial y distribución de vídeo de Akamai está respaldada por un servicio de atención al cliente excepcional y una supervisión ininterrumpida. Para descubrir por qué las principales instituciones financieras, líderes de comercio electrónico, proveedores de contenidos multimedia y de entretenimiento, y organizaciones gubernamentales confían en Akamai, visite www.akamai.com y blogs.akamai.com o siga a @Akamai en Twitter.