PRESS RELEASES

Akamai Technologies conclui a aquisição da Exceda

Cambridge, MA | November 04, 2019

a Akamai Technologies Inc., (NASDAQ: AKAM), a plataforma de borda inteligente para proteção e entrega de experiências digitais, anuncia hoje que a empresa concluiu a aquisição da Exceda. Em 9 de setembro, a Akamai anunciou um acordo entre as duas partes para que a Akamai adquirisse a Exceda em uma transação em dinheiro.

A Exceda era o maior parceiro de canal da Akamai na América Latina, comercializando todo o portfólio de produtos da Akamai. Espera-se que a união das equipes Akamai e Exceda permita que a Akamai amplie seus negócios na América Latina para atender à crescente demanda por serviços de segurança e aceleração da Web, além de investimentos em infraestrutura de nuvem na região.

Sobre a Akamai

About Akamai

Akamai secures and delivers digital experiences for the world’s largest companies. Akamai’s intelligent edge platform surrounds everything, from the enterprise to the cloud, so customers and their businesses can be fast, smart, and secure. Top brands globally rely on Akamai to help them realize competitive advantage through agile solutions that extend the power of their multi-cloud architectures. Akamai keeps decisions, apps and experiences closer to users than anyone — and attacks and threats far away. Akamai’s portfolio of edge security, web and mobile performance, enterprise access and video delivery solutions is supported by unmatched customer service, analytics and 24/7/365 monitoring. To learn why the world’s top brands trust Akamai, visit www.akamai.comblogs.akamai.com, or @Akamai on Twitter. You can find our global contact information at www.akamai.com/locations.